پنج نکته آماری که ممکن است مسیر اپلای شما را عوض کند!

پنج نکته آماری که ممکن است مسیر اپلای شما را عوض کند!

  امیرحسام
(2 امتیاز)

شاید شما هم مثل هزاران نفر دیگر در مرحله تصمیم گیری در مورد کشور و رشته مورد نظر برای تحصیل در خارج از کشور هستید. پیشنهاد می کنیم قبل از گرفتن تصمیم نهایی این مقاله را تا انتها بخوانید.

1- ده کشور پرطرفدار جهت تحصیلات تکمیلی (منبع: یونسکو)

کشور های زیر به ترتیب بیشترین طرفدار بین دانشجویان بین المللی را دارند و سالانه هزاران نفر از کشور خود به مقصد این کشور های جهت ادامه تحصیل مهاجرت می کنند. به لیست کشور ها زیر نگاهی بیاندازید شاید تصمیم شما در مورد کشورتان مقصد عوض شد!

  1. آمریکا
  2. انگلیس
  3. استرالیا
  4. فرانسه
  5. آلمان
  6. روسیه
  7. ژاپن
  8. کانادا
  9. چین
  10. ایتالیا

2- ده کشور پرطرفدار جهت تحصیلات تکمیلی بین دانشجویان ایرانی (منبع: یونسکو)

بر خلاف لیست شماره یک کشور های پرطرفدار جهت ادامه تحصیل بین دانشجویان ایرانی تفاوت های فاحشی با لیست بالا دارد، که علت آن را می توان در فرصت های مهاجرتی (آمریکا و کانادا) و نزدیکی به ایران (مانند امارات یا هند) دانست. کشورهای پرطرفدار بین ایرانیان را به ترتیب با هم مرور می کنیم.

  1. آمریکا
  2. کانادا
  3. ایتالیا
  4. آلمان
  5. استرالیا
  6. امارات
  7. هند
  8. انگلیس
  9. فرانسه
  10. سوئد

3- پنج رشته تحصیلی با بیشترین حقوق پایه پس از اتمام تحصیل (منبع: statista)

طبق آمار جهانی پنج رشته اصلی زیر بیشترین حقوق را پس از پایان تحصیلات و در شروع کار نصیب شما خواهند کرد. البته لازم به ذکر است که در ادامه شیب رشد حقوق این رشته ها یکسان نیست. نگاهی به لیست زیر بیاندازید شاید به فکر تغییر رشته افتادید!

  1. معماری و مهندسی
  2. علوم کامپیوتر
  3. اقتصاد
  4. پزشکی
  5. مدیریت کسب و کار

4- شش کشور با بیشترین نرخ بیکاری در تحصیل کرده ها (منبع: statista)

اگر به دنبال مهاجرت دایم به یکی از کشور های زیر پس از اتمام تحصیل خود هستید بهتر است کمی صبر کنید و در مورد انتخاب خود بیشتر تحقیق کنید شاید نظرتان در مورد کشورتان مقصد عوض شد!

  1. یونان
  2. اسپانیا
  3. ترکیه
  4. ایتالیا
  5. ایرلند
  6. فرانسه

5- کشورهایی که رایگان یا با هزینه کم می توان تحصیل کرد (منبع: QS)

بی شک اگر قصد ادامه تحصیل را دارید کشور هایی که تحصیل رایگان یا تحصیل با هزینه اندک دارند برای شما در اولویت هستند و به عنوان یکی از فاکتورهای تصمیم گیریتان در نظر خواهید گرفت. به لیست زیر نگاهی بیاندازید، شاید تصمیم شما در مورد کشور مقصد عوض شد!

  1. آلمان
  2. فرانسه
  3. کشورهای اسکاندیناوی
  4. اتریش
  5. بلژیک
  6. چک
  7. یونان
  8. ایتالیا
  9. اسپانیا
  10. آرژانتین
  11. هند
  12. تایوان

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی:


برای ارسال نظر وارد سایت شوید

با ایزی اپلای آشنا شوید

مرکز خدمات ایزی اپلای (EasyApply) مرجع تخصصی مقالات، منابع و خدمات تخصصی پذیرش از دانشگاه های معتبر خارج از کشور است. خدمات مختلف مانند تهیه، اصلاح و استانداردسازی انگیزه نامه (SOP)، طرح تحقیقاتی (RP)، رزومه تحصیلی (CV) و توصیه نامه (RL) با بهترین کیفیت و کمترین قیمت در ایزی اپلای عرضه می شوند.

ما اجتماعی هستیم! به ایزی اپلای بپیوندید

تازه ترین مقالات

هفت نکته فنی در خصوص ...
در این مقاله به نکات اصلی در خصوص توصیه نامه می پردازیم. به طور معمول همه با مفهوم توصیه نامه (Letter of Recommendation) آشنایی دارند ولی صرفا جهت مرور مجدد، توصیه نامه نامه ای از طرف استاد یا مدیر ...
وضعیت کار در کشور های ...
یكى از فاكتورهاى مهم جهت انتخاب كشور هدف در مسیر اپلای، بازار کار مناسب کشور مقصد و پتانسیل آن جهت پيدا كردن شغل مناسب و مرتبط پس از فارغ التحصیلی است. نرخ بيكارى در هر كشور یکی از عوامل تعیین کننده ...

تماس با ایزی اپلای

افتخار ما، اعتماد شماست!