هفت نکته فنی در خصوص توصیه نامه

هفت نکته فنی در خصوص توصیه نامه

  امیرحسام
(0 امتیاز)

در این مقاله به نکات اصلی در خصوص توصیه نامه می پردازیم. به طور معمول همه با مفهوم توصیه نامه (Letter of Recommendation) آشنایی دارند ولی صرفا جهت مرور مجدد، توصیه نامه نامه ای از طرف استاد یا مدیر قبلی شما هست که با شما به صورت شخصی کار کرده و در تماس بوده و از نقاط قوت و ضعف شما خبر دارد و صلاحیت ارزیابی توانایی شما برای تحصیلات تکمیلی را دارد.

 

  • به طور معمول دانشگاه ها از شما 3 توصیه نامه درخواست خواهند کرد. بهتر است تمامی این توصیه نامه ها از اساتید دانشگاه باشند مگر اینکه به طور خاص دانشگاه از محل کار شما درخواست توصیه نامه کرده باشد یا تجربه کاری خیلی عالی در زمینه تحصیلات آتی داشته باشید می توانید از مدیر مستقیم خود درخواست توصیه نامه کنید.
  • هیچ معیاری در مورد مدرک استاد وجود ندارد. اگر استادتان همچنان مشغول تدریس در دانشگاهی است که در آن درس خوانده‌اید، می‌تواند به شما توصیه نامه دهد.
  • بهتر است توصیه نامه را از ایمیل دانشگاهی‌شان ارسال کنند. اگر ایمیل دانشگاهی ندارند می‌توانید توصیه نامه را به همراه سربرگ دانشگاه‌تان پرینت و اسکن بگیرید.
  • توصیه ما این است که همیشه از حق بررسی و خواندن توصیه نامه ها بگذرید. چون از لحاظ روانی هم در اساتید و هم در کمیته پذیرش تاثیر مثبت خواهد گذاشت.
  • اگر توصیه نامه خاص نباشد و صرفاً ویژگی‌های متقاضی را تحسین کرده باشد بدون اینکه حتی سخنی از تجارب شخصی استاد با دانشجو به میان آورد، کمیته پذیرش نتیجه گیری می کند که توصیه‌کننده اصلاً متقاضی را نمی‌شناسد و توصیه نامه اعتبار خود را از دست می دهد.
  • بسيارى از اساتيد در ايران نوشتن توصيه نامه را به خودتان واگذار می کنند. در چنين موقعيتى دقت كنيد که در کنار دو یا سه نكته مثبتی که اشاره می كنيد و براى هر كدام يك مثال عینی می آورید، یک نقطه ضعف خود را که با پشتکار یا تلاش در طول ترم یا پروژه برطرف کردید هم اشاره کنید.
  • هرگز و هرگز از نامه های آماده در اینترنت حتی با تغییرات جزیی برای توصیه نامه خود استفاده نکنید!

 


اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی:


برای ارسال نظر وارد سایت شوید

با ایزی اپلای آشنا شوید

مرکز خدمات ایزی اپلای (EasyApply) مرجع تخصصی مقالات، منابع و خدمات تخصصی پذیرش از دانشگاه های معتبر خارج از کشور است. خدمات مختلف مانند تهیه، اصلاح و استانداردسازی انگیزه نامه (SOP)، طرح تحقیقاتی (RP)، رزومه تحصیلی (CV) و توصیه نامه (RL) با بهترین کیفیت و کمترین قیمت در ایزی اپلای عرضه می شوند.

ما اجتماعی هستیم! به ایزی اپلای بپیوندید

تازه ترین مقالات

هفت نکته فنی در خصوص ...
در این مقاله به نکات اصلی در خصوص توصیه نامه می پردازیم. به طور معمول همه با مفهوم توصیه نامه (Letter of Recommendation) آشنایی دارند ولی صرفا جهت مرور مجدد، توصیه نامه نامه ای از طرف استاد یا مدیر ...
وضعیت کار در کشور های ...
یكى از فاكتورهاى مهم جهت انتخاب كشور هدف در مسیر اپلای، بازار کار مناسب کشور مقصد و پتانسیل آن جهت پيدا كردن شغل مناسب و مرتبط پس از فارغ التحصیلی است. نرخ بيكارى در هر كشور یکی از عوامل تعیین کننده ...

تماس با ایزی اپلای

افتخار ما، اعتماد شماست!